Engelse alant - Inula britannica
Re: Engelse alant - Inula britannica
Mooi, die zeldzaamheid.
Re: Engelse alant - Inula britannica
Dat was het ook ik heb kilometers strand afgestruind maar deze zag ik ook echt maar op 1 locatie, mooi bij mekaar op een plek waar geen mens komt ja ik
.
Re: Engelse alant - Inula britannica
Engelse alant - Inula britannica
Deventer - Bolwerksweiden 26 augustus 2025, als zeldzame soort aangemerkt.
In Deventer in de uiterwaarden heb ik vandaag zeer grote aantallen van deze soort aangetroffen.
Op de verspreidingskaart van de www.floravannederland.nl is vermeld dat deze planten voornamelijk langs de grote rivieren groeien.
Youtubefilmpje Engelse alant: https://youtu.be/Oz2E2V_SdYc?si=e0eEhtAsveJrCMx7
Deventer - Bolwerksweiden 26 augustus 2025, als zeldzame soort aangemerkt.
In Deventer in de uiterwaarden heb ik vandaag zeer grote aantallen van deze soort aangetroffen.
Op de verspreidingskaart van de www.floravannederland.nl is vermeld dat deze planten voornamelijk langs de grote rivieren groeien.
Youtubefilmpje Engelse alant: https://youtu.be/Oz2E2V_SdYc?si=e0eEhtAsveJrCMx7
Re: Engelse alant - Inula britannica
Top, Ine.
Re: Engelse alant - Inula britannica
Dankjewel Bart
!
Re: Engelse alant - Inula britannica
Heel mooi
ik ken ook een plekje en het valt me op dat ze ook erg lang blijven bloeien.
Ook in de uiterwaarden maar dan van de Rijn bij Spijk/Lobith
Ook in de uiterwaarden maar dan van de Rijn bij Spijk/Lobith
Re: Engelse alant - Inula britannica
Ja, ze zijn prachtig. Het zag er helemaal geel, zover je kon kijken. Vond ik wel bijzonder om te zien, zeker in het licht van zeldzaamheid. Ik had ze nog niet eerder gezien.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
- Berichten: 6614
- Lid geworden op: 02 apr 2021, 10:45
Re: Engelse alant - Inula britannica
Mooi spul. Doet me wel wat aan Meisjesogen denken...Houdt ook van een wat vochtige biotoop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten