MikoNumeroDuo schreef: ↑29 dec 2021, 23:17 Jos, nog even mbt jouw eerste upload bij dit item, de 2e foto...
Ik twijfel eraan dat dit inderdaad een Steenrode heidelibel-vrouw is. Volgens mij is het namelijk een dame Bruinrode heidelibel.
Bij onderstaande afbeelding heb ik een foto van mij genomen en in de uitlichting er rechts naast daarin de vorm van de legboor (inderdaad een scherp puntje) aangegeven met een rode lijn. Verder staan er nog twee afstaande lijnen bij het achterlijf. Daarbij zie je goed de positie van de legboor (let op de zwarte lijn, die ligt áchter de legboor)
Onder mijn foto heb ik die van jou gepakt met een vergelijkbare uitlichting. Daar zie je dat de legboor wat minder scherp is (hoewel niet optimaal qua zichthoek) maar vooral dat de plaatsing van de legboor anders is. Die begint al vóór de zwarte lijn.
In beide foto's geeft die zwarte lijn hetzelfde segment van het achterlijf weer.
IMG_6638-2 Steenrode heidelibel (Sympetrum vulgatum) vrouw tbv Forum.jpg
Ter vergelijking: op onderstaande foto staat ook een Bruinrode heidelibel-vrouw.
180876052_2 Bruinrode heidelibel vrouw.jpg
Hallo Mike
Ten 1ste: Is deze goedgekeurd door waarnemingen.
Ten 2de: Deze dame heeft een hangsnor.
Ten 3de: Foto's moeten verkleind op de site, en je moet ook wat rekening houden in welke hoek je naar de legschede kijkt.
Zal er hier enkele vergrotingen bijzetten en hopelijk zie je het dan beter.