Experience-Matters voorstelling

Wil je jezelf even voorstellen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Experience-Matters
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 sep 2023, 15:38

Experience-Matters voorstelling

Bericht door Experience-Matters »

Hey allemaal,

Ik ben Frederik, 41 jaar, en UX designer. In mijn vrije tijd studeer ik grond microbiologie.
Door die studies ben ik op een ideale test locatie gekomen voor toekomstige regeneratieve agricultuur experimentjes, namelijk een permacultuur co-housing boerderij in Arlon, België (La Ferme du Bout du Monde) en ben daar dan ook naar verhuisd sinds maart vorig jaar.

Mijn interesse in insecten is begonnen omdat ze zo'n efficiënte microben taxis zijn. Ze halen de grond microbiologie naar de andere plant microbiomen. Maar die kleine nieuwschierigheid, eerst met de insecten uit de serre te halen 5x per dag, is ondertussen wat geëxplodeerd naar een groter tijdverdrijf.

Hier, juist aan de rand van de Gaume, is het een paradijs van de biodiversiteit.
Door op termijn wat zeer zeldzame, of de mogelijkheid van zeer zeldzame, insecten te vinden, ben ik er me ook een beetje in gaan verdiepen. Momenteel vooral kwa tijdsbesteding, nog niet kwa kennis :D

Ondertussen, na anderhalf jaar, toch een 116 zeer zeldzame observaties gedaan in onze tuin (groententuin + 2.4 ha boomgaard), en 359 zeldzame.
Vaste bewoners zijn hier oa. de late hommel, de boshommel, de heidehommel, de groefkopveldwesp, 1000'en weidesprinkhanen (echt elke stap zie je ze wegspringen), de europese bidsprinkhaan, etc ..
Ook heb ik hier in de tuin al 52 soorten dagvlinders gespot, de meeste op de hand (om uit de serre te zetten).

Ik hoop hier wat leuke observaties te delen en bij te leren.
279455305_547563906804119_1186018268035436743_n.jpg
Gebruikersavatar
Bart
Site Admin
Berichten: 16243
Lid geworden op: 20 mar 2021, 16:24
Contacteer:

Re: Experience-Matters voorstelling

Bericht door Bart »

Frederik, bedankt voor je interessante intro en ik zie uit naar je verdere bijdrage.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten