Favoriete locatie

Voor tips en tops rondom fotografie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart
Site Admin
Berichten: 15838
Lid geworden op: 20 mar 2021, 16:24
Contacteer:

Favoriete locatie

Bericht door Bart »

Wat is je favoriete locatie om foto's te maken?
Gebruikersavatar
MikoNumeroDuo
Algemene moderator
Berichten: 3390
Lid geworden op: 02 apr 2021, 10:45

Re: Favoriete locatie

Bericht door MikoNumeroDuo »

Geen idee. Ik zie eigenlijk overal wel mooie dingen. En heb ik dan m'n camera bij me dan wordt er geklikt :-)
Gebruikersavatar
Mieks21
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:00

Re: Favoriete locatie

Bericht door Mieks21 »

Ik heb wel wat plekjes waar ik graag heen ga zoals de vlindertuin. Maar meestal is t op gevoel. Welke plek roept. Maar eigenlijk ben ik altijd in een straal van 30 km van woon of werkplek. Ga niet vaak echt ver op pad
Vogelgek en de vlinderkoorts wordt ook steeds erger🦋🦉🦋
Gebruikersavatar
Bert de Ruiter
Superuser
Berichten: 2880
Lid geworden op: 17 aug 2021, 07:10
Locatie: Emmen, Drenthe
Contacteer:

Re: Favoriete locatie

Bericht door Bert de Ruiter »

Eén van mijn favoriete locaties was eigenlijk altijd het Bargerveen in de Zuidoost hoek van Drenthe. Maar sinds ik intensiever bezig ben met deze hobby, bezoek ik steeds meer locaties, vooral om variatie te krijgen voor wat betreft de waar te nemen soorten. Ieder gebied heeft vaak zijn eigen specifieke soorten.

En wat ook een favoriete locatie is, dat is mijn eigen achtertuin. Als ik maar even 10 minuten over heb, dan pak ik mijn camera en monitor ik de insecten soorten die zoal mijn tuin met een bezoek vereren. Dit doe ik nu al een jaar of tien. Leuk om te doen. Sommige soorten zie ik ieder jaar weer opduiken, daar waar ik andere soorten in die 10 jaar slechts één keer gezien heb.

En soms ga ik ook doelgericht naar een gebied, omdat ik dan opzoek ga naar zeldzamere soorten, die je niet overal voor de lens kan krijgen. Zo vertrek ik over een half uur richting een speciale locatie, met als doel om Boomkikkers te fotograferen. Als de kikkers mee willen werken tenminste.
Plaats reactie

Terug naar “Fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast